#222
Standartinė
Indraja » 05 Geg 2006, 08:43
ŠMM reformuoja švietimo sistemą. Pradėjo, kai mano brolis buvo mažas (tai bent prieš trisdešimt metų).
Mes tai labai svajodavome apie tokį profiliavimą, nuo kurio būtų galima kažko nesimokyti, nes humanitarinė klasė turėjo mokytis viską taip pat, plius papildomos liet.lit. pamokos ir lotynų kalba. Matematika pas mus buvo per vidurį tarp normalios ir sustiprintos. Bet tikrai - ta, kurios mokykloje moko, ir kuri susideda iš kasdieninio porą valandų trunkančio trumpmenų prastinimo, yra visai ne ta Matematika. Galėtų sugalvot, kaip ją dėstyt kažkaip ...gražiau.
Bet dabar matau, jog tikrasis profiliavimas irgi negerai, nes žmonės beveik nebegali pakeisti apsisprendimo. Kyla klausimas, ar norima ruošti siaurus specialistus, ar šiaip daugmaž daug kur besiorientuojančius žmones. Man atrodo, jog mokykloj reiktų ruošti plačiau. T.y., kad profiliuotis būtų galima, bet kad nuo to nebūtų negrįžtamos žalos. Tarkim, mūsų klasę lietuvių literatūra taip nubaigė, jog į kokią filologiją nė vienas nestojo.
O egzaminai, pasirodo, mano laikais buvo kur kas smagesni. Ir nusirašinėt galima, ir rinktis truputį laisviau. Tarkim, rusų literatūrą laikiau tiesiog dėl grynojo malonumo (iš visos mokyklos trise laikėme), ir malonumą tikrai besiruošdama pajaučiau.
Nai tulya elenelya le
Artanna tienen
Arthoron-Volochonskij-BG